Vi har nu odlat i växthus i två år - är inne på tredje säsongen!
Växthuset uppfördes strax innan midsommar 2017 och är ett Willab Garden på dryga 7 kvm.
Vi började med att gräva ut, för hand, där växthuset skulle placeras samt satte ner rör att senare kunna gjuta ner vinkeljärn för att förankra växthuset.
Gropen fylldes därefter med makadam men lämnades plats för ett lager med sättsand eftersom golvet skulle bestå av cementplattor.
Efter detta så monterades och gjöts fast och efter att gjutningen härdat så lades golvet varefter växthuset restes.
Detta var den bakomliggande historien!
Bilder från första odlingssommaren i växthuset!